2

sepetang di tg tualang

Tanggal 17Nov yg lalu,aku ,kakza ngn kak nani di ketuai oleh val telah pergi ke tg tualang untuk mengait rambutan di rumah emaknya val..Pada hari itu,cuaca agk mendung.semuanya menjangkakan hari akan hujan tapi sangkaan kami meleset.hujan tidak turun pd petang itu.
Betolak dr ipoh jam 2 ptg.aku g ngn kakza.sungguh mencabar nk g ke umh mak val tu..siap kne naik jambatan kayu lg..cam explore race rsnye.Setibanya di sana,aktiviti mengait rambutan pun dijalankn sekali lg diketuai oleh val.byk gak la rambutan yg di kait dan di kutip,penuh 3 besen..

Mak val jamu ngn bihun greng lagi..sedap betul.maseh mak val..wt susah2 aje.ehhee.seblm balik masing2 la kaut rambutan tu buh dalam plastik masing2..


sampai je rumah,aku terus kupas rambutan tu,letak dlm bekas simpan dlm peti ais..dlm ms dua hari je rambutan yg aku kupas tu telah abis di makan oleh housemate dan aku..hehehe.

Ape pun,trime kasih ye val n family sebb sudi mengundang ke rumah untuk mengait rambutan..





2 comments:

azaias said...

mak ai ekane..satu besen beso ekane kait rambtan..=p

ekane said...

besala az..usaha yg gigih dan kejesamee.ekekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top