10

cuti yang AGAK lama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Apa kabar saudara dan saudari..diharap sehat2 hendaknya..sudah lama tidak bersua tulisan kan?(pejadah cm surat tidak rasmi budak darjah 4M sekolah *******)

okay

dah lama aku tak update blog tapi tapi tapi tapi..tak bermakna aku tak tengok langsung blog ni mahupun blog2 orang lain kayyyy.blog orang lain aku baca jugak.ye ye sama2 kasih(aku andaikan korang ucap terima kasih)

Minggu lepas sepatutnya aku kene g kursus selama seminggu.tpi oleh kerana sesuatu kejadian telah berlaku pada hari Ahad,aku tidak dpt menghadirkan diri ke kursus berkenaan.aku telah sahkan diri aku demam pada hari itu.Patutla hari sabtu tu aku rasa nak maki semua orang/binatang disebabkan ketidakupayaan badan.

Mak aku call abg aku suruh balik tengok keadaan aku,takut kene denggi katenya.Abg aku pun dgn penuh bergaya balik dgn membawa 'jarum2 hikmat' dan 3botol air.

"Nak masuk ayaq dak?" tanya abg aku

"tak payahla,mls tul nak cucuk2 ni" bisik hati aku je.

"Masuk ayaq la,ada jugak tenaga". mak aku memberi pendapat a.k.a perintah

T_T

Abg aku pun cucuk tgn kiri.tup tup plak air tak masuk.cabut balik jarum

"kita try tgn kanan plak".kata abg aku

waaaaa! bleh plak try2..kalo tak bleh nk try kt mn plak.Cucuk blah kanan..Alhamdulillah air masuk.Dan petang itu aku rasa mcm dok spital je.ramai betul org2 kg (makcik2) dtg melawat.waa popular jugak aku ni yer.mgkin sebb aku ni sopan santun dan murah senyuman agaknya.*pengsan + hidung berdarah*

sangkut kat paku tingkap saje.curlazz

Dan petang itu jugak mak aku menjalani 'kursus kemisian' secara singkat dari abg aku.cara nak tukaq botol ayaq dan mencabut wayar dari tgn aku.petang itu berlalu dgn tenang dan damai.

Jam 9.00 malam,masa untuk menukar botol air yg ke3.misi cucuk botol ke3 dgn bantuan aku sekali.semua dah ok tpi air dlm botol tak mengalir..dan wayar kat tangan aku dah mula berdarah sebb air tak jalan.misi dah kelam kabut dah.aku lgila kalut darah kluar kt wayar dgn jayanya.Last2 keadaan kembali tenang setelah air mengalir lancar.

Jam 1 pagi,acara mencabut wayar dari tgn..misi dgn pantas mencabut botol terakhir.aku plak terkial kial cabut plaster kat tgn,kuat beno plasternya..byk plak tu.sambil dibantu misi yg baru jg dr tido.sedang terkial-kial nak cabut plaster sekali lagi darah kuar kat wayar.gelabah lagi misi.setelah bertungkus lumus akhirnya berjaya cabut wayar.Alhamdulillah..bunyi2 cengkerik kembali kedengaran memecah kesunyian malam.

Hari selasa pegi klinik cek darah & doktor sahkan tiada denggi.Fuuhh!!selamat.

"jangan kompiden sgt,denggi ni suka main acah2 ngn org,dia lambat serang"
kata abg aku.saja nak gertak aku la tu

Alhamdulillah,aku kembali bekerja hari Khamis w/pun masih pening2 kepala.rajin katekan memang takleh wtpe dah.tup tup hari jumaat nahhhh!!ambik kau..tangan merah2 penuh,kaki bintik2 merah..udah dibilangin aku tak caya..aku tak bagi tau pun kat abg,ala kalau bg tahu pun bukan ada ubat kan denggi..minum air handred pelas bebanyak je.makan ubat..Alhamdulillah hari Selasa dah kurang merah2.

Sampaila ke hari ini keadaan kembali menjadi sediakala dgn burung2 bersorakan kegembiraan,cengkerik bersahutan dimalam hari dan kucing berkejaran sesama sendiri.

Sekian

10 comments:

azaias said...

ekaneee..!! kne denggi ke?? mmber az pun hritu kne denggi..mmg berbotol2 100+ kne minum..smoga kmbali pulih sepenuhnya..

ekane said...

az : aha..huhuhu..seremmm tgk tgn ngn kaki merah2 bintik..kadg3 gatal lak 2.huhuhu

hida.hadi said...

aku kelas 4H (4hijau)


























itu je ;)

gadis yang sepi said...

2la....bkn nk blas msg org...2yg jd cm2.....huh

C-I-K-I-N-T-O said...

huish kikin ni bikin gempaq ja tau....la ni dah sihat gebu elok dah kan...baguih2, jgn lupa minum ayaq :)

Faizul said...

semoga jangan kena denggi la kekin. karang hampir koma atau semua liang roma berdarah macam aku, mau menangis nanti.

ekane said...

hida : owh xsama kelas

nina :kaitan???

cikinto :aww jgnla sebut gebu2*blushing blushing*

kok jejai : alhamdulillah dah kureng..

gadis yang sepi said...

xde kaitan....haha

yua said...

argh msti saket kena cocok!

ekane said...

yua :sakit cam kne gigit kerengga api.ekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top