4

misteri

tarikh tak ingat mgkin minggu lepas
masa Petang
lokasi Taman perumahan

pulang dari kerja dalam keadaan letih..semasa pulang berjalan sambil berzikir...bi--
okay okay okay!!..aku tipu..semula,semasa pulang berjalan sambil menyanyi,biasala time2 cmni bykla kereta moto dok lalu kat taman ni..and selalunya aku tak hiraukan pun sume.dalm kepala ingt nk balik pastu rileks.

broommm!!broommm..sebiji moto err ke sebuah moto..potong aku.lelaki berbaju biru menaiki honda 70.dia toleh belakng,kulit cerah..aku cm besala wat dunno je..kalo remy ishak ke aaron aziz ke potong aku pstu toleh belakang mau aku senyum secara comey siap lambai2 lg..mamat tu pun berlalu terus ke depan.

sebaik aku masuk lorong taman,dlm 100m nk smpai rumah aku terserempak lg dgn mamat ni.kali ini secara berhadapan..sekali lg bila dh lepas die toleh belakang..aku tepiki
"muka aku cam diana danielle ke yg dok toleh?"hmm..sekali lagi aku wat dunno..

sampai rumah yeayy!!..bila melangkah je kaki dalam rumah

"kak ekin ader nampak laki naik moto honda 70 pakai baju biru?"

"rasanya ada kot,masa jalan tadi dia potong,apsal?"

"dia ikut kami tadi naik moto dari traffic light smpaila lorong ni,dia ikut jalan lain.ni yg orang aritu,arini naik moto honda lak,dulu moto rxz.entah2 dia dh tau umh kita"
(kami = saya)

"o yeke?"

dr ape yg dicerita - 1st ikut mbe balik,ok kt sini aku gambarkan laluan mamat tersebut.
merah - lelaki tersebut
purple - kwn yg kne ikut

biru - lorong tmn

ni plak gambaran semasa aku terserempak dgn lelaki itu.

kali ni purple mewakili aku

gilerla mamat ni.dia nk tahu mn lokasi rumah.berpusing2 kt area tu 5 6 puluh kali..kena berhati hati ni tambah2 lepas kejadian yg berlaku di sebuah rumah sewa perempuan di Ampang..(next entry la aku cerita kejadian tu) yg melibatkan seorang lelaki naik moto rxz berhelmet full face.

aku tak sempat nk ingt no plat moto honda tu.tpi muka dia ingt jgkla sket2..
ape pun harus sentiasa berhati hati..


Ya Allah Ya tuhanku lindungilah aku dan kawan2 ku dari bahaya dan malapetaka yang tak diingini.Amin..


*p/s : dua gambarajah di ats dilukis menggunakan paint oleh seorang budak tadika kemas*



okay aku tipu lagi..kesimpulannya aku tak pndai menipu dan melukis.

Sekian

4 comments:

azaias said...

hahahaa..pandai betul bdk tadika kemas gna paint ye..=p
ekanee..!! hti2 jerla nnti..klu rse trgangguu..pack brg..pindah lgi..=pp

ekane said...

besala budak2 skrg az.hahaha.susah nk pindah2 brg ni..byk kojenyee.ekeekkek.insyaAllah tak ade ape2

miloaiskurangmanis said...

bahaya
kena pindah lagi lah nampaknya dak ikan nehhh!

ekane said...

tak leh kak..nak pindah mn lagi.huwaaa..keje kat area ni je..xmau pindah jejauh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top