0

ada mata baru

perghhh..dh berzaman xupdate blog ni.penuh ngn anai2 dah.okeh update skrg.

hari ahad g jenjalan kt parade..masuk je dalam parade mata jd kabur2..so aku ambikla tindakan dgn msuk kedai spek mata.kunun2 nk cek matala.cina ni cek la.die kata

" u punya mata byk sensitif haa..rabun tak teruk 100 ja."
"oo yeke,sensitif cmner tu?",aku bertnya tuk dptkn kepastian.
"u xleh tgk cahaya terang sgt..jgn pkse mata fokus kt something"
"pttla kalo tgk cahaya lampu,nmpk cm pecah2"
"kene pakaila spek nnt u leh jd pening kepala,skrg sudah ada ka rs pening?"
" ader jgk la.."

lantas aku pn kuarla dr kedai tu.xbeli pn spek.ekekek
jln2 punya jalan..jmpela stall yg jual spek mata murah2 ni.aku pn pick n test satu2 spek tu..

last sekali jumpe satu yg bekenan..power pn xtinggi..so dgn rela ati dan ikhlas aku bgla rm30 kt amoi tu tnda stujuk nk beli.huhuhu.
tpi bila pakai memg pndangn mata jd clean n clear je.bersih...xsia2 beli.

tapi beli pn xpakai sgt.pakai bila perlu je..takut nnt betmbh teruk plak bila asyik pakai je..bukn aku kata la tpi org kata..


nila spek yg dimaksudkan.huhuhu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top